- Chapter 1 lesson 1
- Chapter 2 lesson 2
- Chapter 3 lesson 3 All about animals
- Chapter 4 All about plants: What holds a plant into the soil, different parts of the plants, What makes fruits on a plant, different types of plants. Place in order the stages of growth of a plant.
- Plants and Animals all around: Living and Non Living things, classifying animals into their specific groups: Reptiles, Amphibians, Insects, Mammals
- Lesson 5 changes
in Environments, Desert, Rain Forest, Tundra. Fish, Birds and Monkeys, adaptations to their environments,
understanding what is an adaptation. 
- Meaning of Habitat.
- Chapter 6 Natural Resources: Key words: Reuse, Recycle, Pollution and Natural Resource.
- Phases of the moon.
- Solids, Liquids and Gases.
Mathematics (Exception of Tabata Fabiola new student) 
- Unit 1-8
- Place value numbers
- Basic addition and subtraction of three-digit numbers
- Reading a calendar
- Identifying and reading Graphs
- Reading the clock
- Counting money
- Basic 1 and 2 digit division
- Times tables 1-13
- Basic 2 digit multiplication
Social Studies
- Christopher Columbus and the discovery of America Conquering of our country, 3 important people: Juan Vazquez de Coronado, Christopher Columbus, Perafan de Rivera
- Spelling
- Citizenship and government P.65
- Country Leaders
- Vocabulary key words from unit 1 to 6
- Story of Jane Adams
- Leaders in the Community
- Natural Resources
- People that make a difference in the community
- Government Laws: What is a Law, why does the government make laws, what are their functions.
- Managing and resolving conflicts
- World leaders
- Protecting people and property
- How to be a good citizen
- Community Governments providing: Safety and health, public education, parks and recreation, work, taxes.
Central America
1.    Costa Rica- San José
2.    Nicaragua- Managua
3.    Panama- Panama 
4.    Guatemala- Ciudad de Guatemala 
5.    Honduras- Tegucigalpa 
6.    El Salvador- San Salvador 
North America
1.    Mexico- Mexico DF
2.    USA- Washington DC
3.    Canada- Toronto
South America (JUST THESE)
1. Colombia-Medellín
2. Brazil- Sao Paulo 
3. Venezuela- Caracas
4. Peru- Lima
5. Argentina- Buenos Aires 
6. Uruguay- Montevideo 
7. Chile- Santiago 
8.Bolivia- Sucre 
Europe
England- London
France- Paris 
Spain- Madrid
Italy- Rome
Greece- Athens
Ireland- Dublin
Germany- Berlin
Bulgaria- Sofia
Czech Republic- Prague 
Switzerland-
Berne
Asia
China-
Beijing 
Japan- Tokyo
Russia- Moscu
South Korea-
Seul 
Africa
South Africa-
Cape Town
Egypt- El Cairo
Kenya-
Nairobi 
Australia
Australia-
Sydney 
New Zeland-
Wellington
English
Literature: Rosie
the dog pg. 259
     The Stories Julian Tells pg. 285
     The Talent Show pg. 307        
Grammar: 
Verb tenses pg 46, 47,48
     
Past tense and future tense: pg 51-52      
Spelling:     O, Aw, Au pg 60 Ow
or ou pg. 48 Oi or Oy pg.44
Español
                                                                                                                     
 
Español
| 
1.    Comprensión de lectura,
  p. 30- 31. | 
Comprender la lectura de
  textos literarios. | 
| 
2.   
  Emplear el concepto 
  de poesía, verso y estrofa, p. 33- 34 - 35.                                                                                     | 
Poesía, verso y estrofa. | 
| 
3.    Diferenciar la
  comunicación verbal y no verbal, p. 36-37. | 
Comunicación verbal y no
  verbal. | 
| 
4.    Aplicar, correctamente,
  la letra mayúscula, p. 42 -43. | 
La letra mayúscula. | 
| 
5.    Describir la
  articulación y altura de la voz, p. 44-45. | 
La articulación y altura
  de la voz. | 
| 
6.    Determinar los usos de
  la “b”y “v”, p. 46-47.  | 
Usos de la “b”y “v”. | 
| 
7.    Diferenciar el
  sustantivo y su clasificación, p. 48-49. | 
El sustantivo y su
  clasificación. | 
| 
8.    Identificar el artículo
  y su clasificación, p. 50-51. | 
El artículo y su
  clasificación. | 
| 
9.    Reconocer el adjetivo y
  su clasificación, p. 52-53-54-55. | 
El adjetivo y su
  clasificación. | 
| 
10. Dividir en sílabas, p.
  56-57. | 
División silábica | 
| 
11. Aplicar, correctamente,
  la concordancia entre sustantivos, artículos y adjetivos, p. 62-63 | 
Concordancia entre
  artículo, sustantivo y adjetivo. | 
| 
12. Comprender los conceptos
  de textos orales: trabalenguas y adivinanzas, p. 64-65 | 
Trabalenguas y
  adivinanzas. | 
 
 
 
No hay comentarios:
Publicar un comentario