jueves, 23 de mayo de 2019

TEMAS 3° GRADO

Science
  • Chapter 1 lesson 1 
  • Chapter 2 lesson 2 
  • Chapter 3 lesson 3 All about animals
  • Chapter 4 All about plants: What holds a plant into the soil, different parts of the plants, What makes fruits on a plant, different types of plants.  Place in order the stages of growth of a plant. 
  • Plants and Animals all around: Living and Non Living things, classifying animals into their specific groups: Reptiles, Amphibians, Insects, Mammals 
  • Lesson 5 changes in Environments, Desert, Rain Forest, Tundra. Fish, Birds and Monkeys, adaptations to their environments, understanding what is an adaptation. 
  • Meaning of Habitat. 
  • Chapter 6 Natural Resources: Key words: Reuse, Recycle, Pollution and Natural Resource. 
  • Phases of the moon. 
  • Solids, Liquids and Gases. 

Mathematics (Exception of Tabata Fabiola new student) 
  • Unit 1-8 
  • Place value numbers 
  • Basic addition and subtraction of three-digit numbers
  • Reading a calendar 
  • Identifying and reading Graphs 
  • Reading the clock
  • Counting money 
  • Basic 1 and 2 digit division
  • Times tables 1-13 
  • Basic 2 digit multiplication

Social Studies
  • Christopher Columbus and the discovery of America Conquering of our country, 3 important people: Juan Vazquez de Coronado, Christopher Columbus, Perafan de Rivera 
  • Spelling 
  • Citizenship and government P.65
  • Country Leaders 
  • Vocabulary key words from unit 1 to 6 
  • Story of Jane Adams
  • Leaders in the Community
  • Natural Resources 
  • People that make a difference in the community 
  • Government Laws: What is a Law, why does the government make laws, what are their functions. 
  • Managing and resolving conflicts
  • World leaders
  • Protecting people and property 
  • How to be a good citizen
  • Community Governments providing: Safety and health, public education, parks and recreation, work, taxes. 

Central America
1.    Costa Rica- San José
2.    Nicaragua- Managua
3.    Panama- Panama 
4.    Guatemala- Ciudad de Guatemala 
5.    Honduras- Tegucigalpa 
6.    El Salvador- San Salvador 
North America
1.    Mexico- Mexico DF
2.    USA- Washington DC
3.    Canada- Toronto
South America (JUST THESE)

1. Colombia-Medellín
2. Brazil- Sao Paulo 
3. Venezuela- Caracas
4. Peru- Lima
5. Argentina- Buenos Aires 
6. Uruguay- Montevideo 
7. Chile- Santiago 
8.Bolivia- Sucre 

Europe

England- London
France- Paris 
Spain- Madrid
Italy- Rome
Greece- Athens
Ireland- Dublin
Germany- Berlin
Bulgaria- Sofia
Czech Republic- Prague 
Switzerland- Berne

Asia
China- Beijing 
Japan- Tokyo
Russia- Moscu
South Korea- Seul 

Africa

South Africa- Cape Town
Egypt- El Cairo
Kenya- Nairobi 

Australia
Australia- Sydney 
New Zeland- Wellington

English
Literature: Rosie the dog pg. 259
     The Stories Julian Tells pg. 285
     The Talent Show pg. 307       
Grammar:  Verb tenses pg 46, 47,48
      Past tense and future tense: pg 51-52     
Spelling:     O, Aw, Au pg 60 Ow or ou pg. 48 Oi or Oy pg.44

Español
                                                                                                                     
1.    Comprensión de lectura, p. 30- 31.
Comprender la lectura de textos literarios.
2.    Emplear el concepto  de poesía, verso y estrofa, p. 33- 34 - 35.                                                                                   
Poesía, verso y estrofa.
3.    Diferenciar la comunicación verbal y no verbal, p. 36-37.
Comunicación verbal y no verbal.
4.    Aplicar, correctamente, la letra mayúscula, p. 42 -43.
La letra mayúscula.
5.    Describir la articulación y altura de la voz, p. 44-45.
La articulación y altura de la voz.
6.    Determinar los usos de la “b”y “v”, p. 46-47.
Usos de la “b”y “v”.
7.    Diferenciar el sustantivo y su clasificación, p. 48-49.
El sustantivo y su clasificación.
8.    Identificar el artículo y su clasificación, p. 50-51.
El artículo y su clasificación.
9.    Reconocer el adjetivo y su clasificación, p. 52-53-54-55.
El adjetivo y su clasificación.
10. Dividir en sílabas, p. 56-57.
División silábica
11. Aplicar, correctamente, la concordancia entre sustantivos, artículos y adjetivos, p. 62-63
Concordancia entre artículo, sustantivo y adjetivo.
12. Comprender los conceptos de textos orales: trabalenguas y adivinanzas, p. 64-65
Trabalenguas y adivinanzas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Temas de Examen 4°

Español La letra mayúscula La coma El punto y coma Los puntos El guión El sujeto y el predicado El orden alfabético Math Mul...